نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور صنایع دستی 25 استان کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان در زاهدان آغاز به کار کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایلنا گفت: نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز با حضور صنعتگرانی از 25 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان آغاز شد. 

بهروز عیسی زهی افزود: امسال برای اولین بار بخشی از فضای نمایشگاه به شهرها و روستاهای ملی و جهانی کشور اختصاص داده شده است. 

وی ادامه داد: امسال در این نمایشگاه شاهد حضور چادرهای عشایری از برخی استان کشور هستیم که در این سیاه چادرها اقدام به عرضه سوغات و غذاهای محلی می‌شود. 

عیسی زهی بیان کرد: 150 غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه ایجاد شده که 70 غرفه به صنعتگران استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده و 70 غرفه مربوط به استان های دیگر کشور است و 10 غرفه نیز مربوط به شهرها و روستاهای ملی و جهانی می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از حضور گروه های موسیقی محلی در جشنواره های مختلف، امسال برای اولین بار در نمایشگاه سراسری صنایع دستی شاهد حضور گروه های موسیقی سنتی هستیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.