معصومه راحت دهمرده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غربالگری و تشخیص زود هنگام مشکلات شنوایی نوزادان شیرخوار از جمله طرح های پیشگیری از معلولیت بهزیستی است.
وی افزود: در 6 ماهه نخست سالجاری 26 هزار و 541 نوزاد در بخش های زنان و زایمان بیمارستان ها و مراکز تسهیلات زایمانی سیستان و بلوچستان به وسیله دستگاه های غربالگر شنوایی معاینه شدند.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این تعداد 76 نوزاد دارای مشکل شنوایی شناسایی و برای آنان اقدامات درمانی انجام شد.
وی با بیان اینکه هم اینک 21 پایگاه غربال گری شنوایی در استان وجود دارد، ادامه داد: امسال افزایش تعداد پایگاه های غربالگری در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
دهمرده خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز 55 هزار کودک در این طرح معاینه شدند و از این تعداد 198 نفر خدمات درمانی و توان بخشی بهزیستی را دریافت کردند.
به گفته وی طرح غربالگری شنوایی 20 سال است که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
دهمرده تصریح کرد: در این طرح نوزادان تازه متولد شده در همان 24 ساعت اول مورد معاینه شنوایی قرار می گیرند و در صورت تشخیص مشکل به سطوح بعدی برای درمان ارجاع می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای سه هزار و 856 ناشنوا است که از این نظر در رتبه نوزدهم بین استان های کشور قرار دارد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.