علیرضا دهمرده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند کشت پاییزه گندم در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت کاهش سطح زیر کشت گندم در سیستان و بلوچستان را قطع آب رودخانه هیرمند در منطقه سیستان ذکر کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با تشکیل کلاس های آموزشی، استفاده از بذور اصلاح شده و متناسب با اقلیم هر منطقه، استفاده از سامانه های نوین آبیاری و نظارت بیشتر در مراحل کاشت، داشت و برداشت تولید گندم را در واحد سطح افزایش دهیم تا جبران کاهش سطح زیر کشت شود.
وی بیان کرد: کشت پاییزه گندم در استان از اوایل آبان آغاز می شود و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار تن انواع بذر اصلاح شده، 7 هزار و 500 تن انواع کود شیمیایی و 2 هزار تن سموم میان کشاورزان گندم کار سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
دهمرد متوسط برداشت گندم در اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان را سه تن در هکتار ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود در سال‌ زراعی 97 _98 بیش از 120 هزار تن گندم از اراضی استان برداشت شود.
وی افزود: بیش از 50 هزار نفر در سراسر استان در کار تولید گندم اشتغال دارند.
کارشناس مسئول زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: کار برداشت محصول گندم با توجه به شرایط آب و هوایی همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود و به تدریج تا اوایل تیرماه به مناطق شمالی می‌رسد.
حاجیان افزود: دوره کاشت، داشت و برداشت گندم در مناطق دیگر کشور 6 ماه اما در سیستان و بلوچستان باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب حدود چهار ماه است بطوریکه سیستان و بلوچستان اولین استان کشور است که گندم در آن برداشت می‌شود.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.