رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و عملی کردن دستورها و رهنمودهای این کتاب آسمانی در خانواده ها باید بیش از پیش مورد توجه باشد زیرا هدف اصلی دشمن جدایی و فاصله انداختن بین قرآن و خانواده است.
مرتضی کوچکی با اشاره به برنامه اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان برای توسعه برنامه های قرآنی گفت: برگزاری محافل، کرسی های تلاوت، تفسیر و جزء خوانی، برگزاری بالاترین سطح رقابت های قرآنی در پایین ترین لایه های جامعه با هدف ایجاد شور و شعور قرآنی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این نهاد است.
وی از ثبت 2 موقوفه قرآنی در دهه وقف در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این موقوفات به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان های زابل و زاهدان برای امور قرآنی وقف شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
15 تا 24 آبان هفته وقف نامگذاری شده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.