اردشیر شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از اواسط خرداد شروع شده و در آبان به پایان رسید اظهار داشت: ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی بیشترین ارقام خرمای تولیدی این استان را تشکیل می دهند.
وی افزود: خرمای برداشت شده امسال در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش سطح کشت از 53 هزار هکتار به بیش از 57 هزار هکتار 27 هزار تن افزایش داشت.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین نخلستان های استان در شهرستان های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.
وی اظهار داشت: کشت خرما در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال افزون بر 40 هزار نفر را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.