قاسم سیاسر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی 23 آبان از ساعت 9 تا 13:30 و عصر از ساعت 15 تا 17 و در روز پنج شنبه 24 آبان ماه از ساعت 8 تا 12 ظهر در سالن اجتماعات فرمانداری زاهدان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: حافظه جهانی، عنوان برنامه ‌ایست که سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد با هدف افزایش آگاهی همگانی، حفاظت پایدار و دسترسی جهانی به میراث مستند بشر آن را طرح ریزی کرده است و در تمامی استان های کشور به صورت دوره ای برگزار می شود.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی آموزشی معتبر اعطا می شود، تصریح کرد: این برنامه برای نخستین بار در سال 1371 به جهانیان معرفی شده است.
سیاسر ادامه داد: میراث مستند بخش مهمی از حافظه ملت ها و بیانگر سهم هر یک از ملل جهان در شکل گیری دوره های مختلف تمدن بشری است که میراث مکتوب و غیرمکتوب را شامل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه حافظه جهانی یونسکو آثاری که دارای اصالت ملی، منطقه ای و جهانی بوده و از یک یا چند معیار ارزشمند برخوردار باشند در سه فهرست ملی، منطقه ای و جهانی به ثبت می رسد.
به گزارش ایرنا کمیته ملی حافظه جهانی ایران یکی از کمیته ‌های کمیسیون ملی یونسکو و نهادی شوراییست که کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ریاست آن را برعهده دارد و در حال حاضر این کمیته دارای 20 عضو است که 10 نفر از اعضای آن حقوقی و نمایندگان سازمان‌های ذیربط هستند و 10 نفر دیگر نیز از اعضای حقیقی و از بین صاحب نظران و متخصصان میراث مستند انتخاب شده اند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.