به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در همایش یاوران وقف در زاهدان اظهار داشت: وقف سنتی حسنه و نیکوست که از مسائل مشترک همه انبیا (ص) محوسب می شود به طوری که در میان تمامی مکاتب آسمانی و ملت هایی که تحت سیطره انبیا (ص) قرار دارند از جایگاه خاصی برخورداراند.
امام جمعه زاهدان افزود: افرادی اقدام به وقف به عنوان سنت خداپسندانه و حسنه می کنند که دیدگاهی فراتر از عالم فانی دارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقف یک عمل اختیاری است که عشق، ایثار، از خود گذشتگی و بینش می خواهد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اثرات، برکات و کارکردهای وقف در جامعه تببین شود گفت: مردم باید بدانند که وقف مالیست که ماندگاری اش تا ابد و پایان ناپذیر است و امکان تغییر در نیت واقف میسر نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در دوره هایی از تاریخ ایران شاهد بودیم که در موقوفات تصرفاتی صورت می گرفت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه رهبر معظم انقلاب اجرای موقوفات به طور کامل بر اساس نیت واقفان اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خداوند برای مجاهدان درجه، فضیلت و ارزش قائل شده است گفت: افرادی در راه خدا مال خود را وقف می کنند که از جایگاه والایی برخودارند.
حجت الاسلام محسن مومنی مقدم افزود: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.
به گزارش ایرنا تاکنون حدود پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش از چهار هزار و 200 موقوفه به مساجد، حدود 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه و امکان غیر مسجد، 41 مورد به آرامستان، 45 مورد به حوزه عملیه و 16 مورد به امور قرآنی اختصاص دارد.
15 تا 24 آبان ماه هفته وقف نامگذاری شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.