نورالدین میرلاشاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشکده کشاورزی علاوه بر تربیت نیروی انسانی مجرب و ماندگار بومی در توسعه، تولید و صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد.
وی بیان کرد: چابهار یک منطقه بین المللی و دارای مرز دریایی با کشور عمان و مرز خاکی با پاکستان است و راه اندازی این دانشکده علاوه بر جذب دانشجویان محلی می تواند نقش مهمی در جذب علاقمندان به تحصیل کشورهای همجوار داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: این شهرستان بیش از 13 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و در صورت تامین آب از دریا قابل افزایش تا سطح 50 و حتی 100 هزار هکتار است.
وی ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی نیازمند نیروهای متخصص و مجرب است و این امر با تحصیلات دانشگاهی محقق می شود.
میرلاشاری بر تولید و کشت محصولات گلخانه ای، توسعه کشت میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری و تکمیل طرح های آبیاری نوین تاکید کرد.
وی افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار با ارتفاع از سطح دریا هفت متر، متشکل از سه شهر چابهار، نگور و پلان و سه بخش دشتیاری، پلان و مرکزی، دارای 2 بندر مهم تجاری و پنج بندر صید و صیادی و جمعیتی بالغ بر 283 هزار و 204 نفر و مساحتی معادل 9 هزار و 739 کیلومتر مربع در منتهی الیه جنوب شرقی کشور واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.