دکتر سید محمد هاشمی شهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرگ و میر مادران عامل تهدید حیات انسانها و شاخص وضعیت کلی سلامت زنان در جامعه است.
وی افزود: حفظ و ارتقاء سلامت مادران یکی از اساسی ترین و مهمترین برنامه های نظام سلامت است‌.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان با ارتقای کیفیت سطح آموزش آکادمیک و بالا بردن مهارت ماماها به منظور شناسایی مادران باردار پرخطر و ارجاع به موقع آنان به سطوح بالاتر روند کاهشی داشته است.
وی ادامه داد: این موفقیت ثمره تلاش‌های شبانه روزی و تقویت زنجیره بهم پیوسته ‌ای از ارکان و اجزاء نظام سلامت از همکاران پرتلاش بهورز مستقر در خانه‌های بهداشت روستایی گرفته تا پزشکان متخصص و فوق تخصص مستقر در بیمارستان‌های استان است‌.
هاشمی شهری گفت: همکاران ما در واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی هر مورد مرگ مادر را به عنوان یک فاجعه سلامتی تلقی کرده و از تمام توان خود به منظور پیشگیری از وقوع آن استفاده می‌ کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.