مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم که به صورت محوری در مدرسه علامه حلی زاهدان برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از نواختن زنگ وقف در مدارس استان ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان و ارتقای سطح مشارکت جویی اقشار مختلف مردمی در این امر خداپسندانه است.
حجت الاسلام محسن مومنی افزود: اجرای بیش از 85 عنوان برنامه فرهنگی ویژه گرامیداشت دهه وقف در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان از امروز آغاز شد.
وی اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، نشست تخصصی وقف، فعال سازی انجمن یاوران وقف و راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم از جمله برنامه های دهه وقف سیستان و بلوچستان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه وقف گفت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.
به گزارش ایرنا تاکنون حدود پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که بیش از چهار هزار و 200 موقوفه به مساجد، حدود 170 موقوفه به حسینیه و زینبیه و امکان غیر مسجد، 41 مورد به آرامستان، 45 مورد به حوزه عملیه و 16 مورد به امور قرآنی اختصاص دارد.
15 تا 24 آبان ماه هفته وقف نامگذاری شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.