عبدالحمید بلوچ زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار از نقاط مهم گردشگری در سیستان و بلوچستان است و باید زیرساخت های آن برای مسافران آماده شود.
وی افزود: پرداخت تسهیلات در حوزه آماده سازی زیرساخت های گردشگری محدودیتی ندارد و هر کس طرحی دارد برای عملیاتی کردن آن به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار مراجعه کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار بیان کرد: توسعه طرح های بومگردی، ساخت اقامتگاههای ارزان قیمت، ارائه صنایع دستی بومی و تهیه غذاهای محلی مورد تاکید است تا بتوان علاوه بر جذب گردشگر به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی این منطقه کمک کرد.
وی ادامه داد: چابهار بیش از 600 مکان تفریحی، گردشگری، فرهنگی، تاریخی و باستانی دارد که هر کدام جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی دارند.
بلوچزاده افزود: برای جذب گردشگر، مرمت و زیباسازی آثار تاریخی و باستانی و واگذاری برخی اماکن توریستی به بخش خصوصی برنامه های خوبی در سالجاری داریم که پس از اجرا سبب توسعه گردشگری و جذب توریست می شود.
وی به تولید بیش از 200 نوع صنایع دستی از صدف، محصولات دریایی، سوزن دوزی و سکه دوزی اشاره کرد و گفت: بازار عرضه محصولات صنعتگران باید برنامه ریزی تا سود آوری برای تولید کنندگان داشته باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار از نبود مکانی برای شنا در طول سواحل، عدم وجود امکانات تفریحات دریایی و کمبود زیرساخت ها در حوزه پذیرایی، اقامت و سرگرمی انتقاد کرد و افزود: مسئولان مرتبط در این راستا فعال تر عمل کنند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.