مجید ارجونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 121 هزار و 342 نفر مسافر نیز از طریق ریل راه آهن جنوب شرق در هفت ماهه نخست امسال جابجا شدند که نسبت به 104 هزار و 731 نفر مسافر پارسال رشد 16 درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش 34 درصدی تعداد رام قطارهای راه آهن جنوب شرق، شاهد رشد 16 درصدی جابجایی مسافر بوده ایم که این امر نشان از بهره وری مناسب قطارهای مسافربری دارد.
مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور تصریح کرد: افزایش رضایت مسافران، ترویج سفرهای گروهی و در نتیجه ضریب اشتغال بالای قطار ها از عوامل مهم افزایش تعداد مسافر جابجا شده است.
وی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت خدمات ایستگاهی در ایستگاه زاهدان منجر به کسب رتبه نخست رضایتمندی مسافران در بین ایستگاه های راه آهن کشور در نوروز 97 شد.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
خط ریلی زاهدان- کویته پاکستان نیز از زمان جنگ جهانی دوم راه اندازی شده است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.