دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه های بهداشت روستایی، مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی و پایگاه سلامت شهری عمده طرح های در دست اجرای این دانشگاه است.
وی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: دولت با اجرای این طرح توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت ها محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر کاهش بار هزینه های درمانی اقدامات خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان استان انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رفع مشکل نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان گفت: اجرای قانون بومی گزینی که منجر به پذیرش گسترده دانش آموزان استان در رشته های علوم پزشکی شده یکی از سیاست های دولت برای تامین ماندگار نیروی انسانی در مناطق در حال توسعه است.
هاشمی شهری افزود: با وجود تمام اقدامات و خدمات هنوز هم معتقدیم مردم در زمینه دسترسی به امکانات مطلوب بهداشتی و درمانی مشکلاتی دارند و به همین دلیل نظام سلامت آماده است تا از تمام ظرفیت های موجود برای رفع این مشکلات کمک گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.