محسن بستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند کاهش دمای هوا در زاهدان از چند روز اخیر شروع شد و امروز در کمترین مقدار خود به مرز 2 درجه زیر صفر رسید.
وی با بیان اینکه این کاهش دما محصول ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر است، افزود: روز گذشته به سبب همین شرایط سرعت وزش باد در زابل به حدود 112 کیلومتر بر ساعت رسید و منجر به تشکیل یک توده عظیم گرد وغباری شد که شب گذشته به زاهدان و برخی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان نفوذ کرد.
رئیس اداره هواشناسی زاهدان ادامه داد: با نفوذ گرد و غبار میزان دید افقی در محل فرودگاه این شهر به 4 هزار متر کاهش یافت و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوا به 483 میکرو گرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد مجاز و در محدوده شرایط بحران قرار گیرد.
بستانی افزود: علاوه بر زاهدان روز گذشته وزش باد و گرد و خاک در شهرهای نصرت آباد، سراوان، نیکشهر، چابهار و کنارک نیز رخ داد که به موجب آن دید افقی و کیفیت هوا در این شهرها کاهش یافت.
وی ادامه داد: وزش باد و گرد و خاک روز گذشته سبب بروز کندی تردد وسائط نقلیه در برخی مسیرهای منتهی به زاهدان بویژه زاهدان به زابل شد.
رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: وزش باد و گرد و خاک در برخی نقاط و ساعات در مسیرهای زاهدان -زابل، زاهدان - نهبندان و زاهدان - نصرت آباد - بم رخ می دهد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.