ناصر مره ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دام ها برای جلوگیری از انتقال، شیوع و وقوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) در بین حیات وحش منطقه حفاظت شده پوزک توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی واکسینه شدند.
وی افزود: مایه کوبی دام ها در مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از انتقال بیماری به حیوانات حیات وحش از اولویت های دامپزشکی با همکاری محیط زیست است.
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیکشهر منطقه حفاظت شده جنگلی پوزک در محدوده این شهرستان شامل حدود 25 درصد پوشش جنگلی، 40 درصد کوهستانی و 35 درصد تپه ای است.
خداوردی اونق افزود: اقلیم منطقه گرم و خشک با فصول گرم طولانی و فصول سرد کوتاه مدت است که در آن گونه های جانوری نظیر خرس سیاه آسیایی، پلنگ ایرانی، تیرمار، شترمار، کل و بز، قوچ و میش، جبیر، تشی، خدنگ، گراز، روباه، شغال ، خرگوش، خارپشت، سنجاب بلوچی، خفاش، با قرقره، تیهو، جیرفتی، سنگ چشم، بلبل خرما، کبوتر چاهی و قمری زیست می کنند.
وی ادامه داد: وضعیت پوشش گیاهی این منطقه حفاظت شده از نظر تراکم ضعیف بوده و از لحاظ تنوع وضعیت مطلوبی دارد به طوری که داز، بادام کوهی، کهور، کنار، چش، قیچ، پونه، کاسه گل، هزار خار بلوچی، شب بوی بیابانی، سگ دندان، چگرد، پیر، کلیر، گیشتر، ایشوارک، زیرک، لاتیگ، درخت مسواک از مهمترین گونه منطقه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.