به گزارش ایرنا عادل عفتی روز جمعه در نشست شورای عشایر شهرستان چابهار اظهار داشت: بررسی مشکلات، تامین نیازها و ساماندهی عشایر از ضرورت هاست و باید خسارت های آنان در بخش های مختلف نظیر تلف شدن دام ها، بی آبی، برق، راه و بی برقی پرداخت شود.
وی واگذاری چهار دستگاه تانکر 12 هزار لیتری آبرسانی سیار برای عشایر چابهار را خواستار شد و افزود: رفع مشکلات عشایر و جلب رضایتمندی آنان ثواب زیادی دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری چابهار اظهار داشت: عشایر چابهار و کنارک 500 نفر شتر و 30 هزار راس دام سبک و سنگین دارند و باید از این ظرفیت برای تامین گوشت قرمز و لبنیات استفاده کرد.
وی با بیان اینکه عشایر در 21 منطقه چابهار و حدود 30 منطقه کنارک ساکن و یا در حال کوچ هستند، خاطرنشان کرد: حداقل 2 نقطه محوری برای ساماندهی عشایر در قالب کانون های ساماندهی یکجا و ثابت با امکانات زیربنایی برنامه ریزی و اجرایی شود.
رئیس اداره امور عشایری چابهار و کنارک نیز در این نشست اظهار داشت: عشایر بر اثر خشکسالی چند سال اخیر خسارت زیادی دیده اند که باید اعتبارات لازم برای خرید 40 تن علوفه یارانه ای اختصاص یابد.
محمد جمشیدی افزود: خرید 15 آبشخور، مرمت و بهسازی 6 حلقه چاه و چشمه، 90 تیوپ فنس و حصارکشی جایگاه دام، 70 فانوس خورشیدی و خرید 60 عدد تانکر از نیازهای مهم عشایر است.
وی تصریح کرد: 50 تا 60 خانوار با جمعیت حدود 300 نفر از عشایر فاقد برق هستند که ضروری است برای برقرسانی آنان اقدامات لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.