وحید پورمردان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رودخانه‌ها و زیستگاهها به عنوان میزبان بسیاری از آبزیان هر یک دارای فون و فلور مخصوص به خود هستند.
وی ادامه داد: ساخت بناها و سازه‌هایی مانند سد و پل بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست ‌محیطی، ماسه برداری، تخلیه پسابهای کشاوزی، صنعتی، خانگی و غیره از عوامل مهم در تغییر و کاهش کیفیت این اکوسیستم‌های با ارزش محسوب می شوند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا یکی از مهمترین شاخص های بررسی سلامت اکولوژیک و زیستی منابع آبی بررسی تنوع و تراکم بنتوزها در فصول مختلف است.
وی افزود: بنتوزها به دلیل عدم تحرک زیاد و وابستگی به بستر منابع آبی بیشترین تاثیر از آلودگی ها و تغییرات را نشان می دهند.
پورمردان ادامه داد: محققان برای تعیین سلامت اکولوژیک آب‌ و تعیین اینکه آیا فعالیت های انسانی موجب کاهش کیفیت آنها می‌ شود از ارزیابی و پایش زیستی استفاده می کنند.
وی افزود: محققان محیط زیست کشور در راستای شناسایی گونه های بومی ماهیان و کف زیان رودخانه های جنوب سیستان و بلوچستان و جمع آوری اطلاعات پایه گونه های رودخانه ای، رودخانه های فصلی حوزه شهرستان نیکشهر که شامل رودخانه های کاجو بالادست شهرستان قصرقند و تنگه سرحه نیکشهرمی شود را مورد پایش و نمونه برداری قرار دادند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.