عضو هیات علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای با تاکید بر رویکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی در 2 بخش علمی پژوهشی و تجربی کاربردی است.
سید تقی کمالی با بیان اینکه همایش سواد رسانه ای به صورت پایلوت در 10 استان کشور پیش بینی شده است افزود: علاوه بر تلاش ها برای نهادینه شدن این فعالیت در همه استانهای کشور این همایش به صورت بین المللی و متمرکز از 19 تا 21 آبان در تهران برگزار می شود که علاقمندان می توانند در آن شرکت داشته باشند.
وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری دانش و آموزش سواد رسانه ای برای آحاد مردم یک امر ضروری و انکار ناپذیر است لذا جوامع مختلف باید خود را به شیوه های گوناگون برای رسیدن به مطلوب ها و شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی وفق دهند.
عضو هیات علمی دومین همایش بین المللی سواد رسانه افزود: سواد رسانه ای کمک می کند که افراد از فضای مجازی به درستی بهره مند شوند و بتوانند ضمن ارتقای توانمندی ها، شناخت خود را در بخش های مختلف ارتقا دهند.
مدیر شبکه ملی فرهنگ نیز در این همایش گفت: مدیریت مصرف رسانه، اعتماد صرفا منطقی و منطبق بر واقعیت به محتوای رسانه، استفاده از محتوای مفید و کنار گذاشتن محتوای غیر مفید، ایجاد فضای امن رسانه ای از جمله کارکردهای سواد رسانه ای محسوب می شوند.
حامد اسماعیلی افزود: همچنین افراد دارای سواد رسانه ای از توانایی هایی در زمینه های تعیین ماهیت و وسعت اطلاعات مورد نیاز خود، دستیابی به اطلاعات مورد نیاز به صورت موثر و کارآمد، ارزیابی نقادانه منابع، تطبیق اطلاعات انتخاب شده و استفاده موثر از اطلاعات بدست آمده برای انجام هدف خاص برخودارند.
به گزارش ایرنا نخستین همایش استانی سواد رسانه ای با موضوع نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر ارتباطلات با تاکید بر رویکرد آموزشی، شناختی و تربیتی با حضور 150 نفر از مسئولان روابط عمومی های ادارت و سازمان های و رسانه های سیستان و بلوچستان در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.