به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در آیین بهره برداری از سرای سمن های سلامت و 37کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: اگر قرار باشد سلامت در جامعه رسوخ و نهادینه شود باید رنگ و بوی معنوی به خود بگیرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بر اهمیت تغذیه در سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: در حوزه سلامت باید به تغذیه بسیار پرداخته شود و در این میان رسانه ها نقش مهمی بر عهده دارند.
آیت الله سلیمانی پایه و اساس اسلام را نظافت و سلامت عنوان کرد و افزود: باید تمام دستگاهها در امر سلامت نقش آفرین باشند و در این میان نباید نقش مساجد نادیده گرفته شود.
نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: در تمام مذاهب به پنج مقوله سلامت یعنی جان، نفس، عقل، ایمان و مال تاکید شده است.
مولوی نذیر احمد سلامی افزود: ارتقای سلامت عمومی و افزایش کیفیت زندگی مردم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این مراسم گفت: امروز ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی با پیشرفت های خوب علمی حرف های زیادی در عرصه سلامت دارد.
دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: با توجه به تغییر نوع بیماری ها از نوع واگیر به غیر واگیر باید از طرح های جدید نظیر کانون های سلامت بهره گرفت.
وی افزود: مردم همواره در تحقق اهداف سلامت نقش مهمی داشته و دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.