مجید ارجونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان ترانزیت کالا در هفت ماهه نخست امسال راه آهن جنوب شرق چهار هزار و 923 تن کالا از کشورهای آسیای میانه و عراق به کویته پاکستان بوده که نسبت به چهار هزار و 331 تن سال قبل رشد 19 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال 24 هزار و 518 تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به 17 هزار و 401 تن سال قبل رشد 41 درصدی را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان است.
به گزارش ایرنا فوتس اویل به عنوان محصول جانبی فرآیند تولید پارافین جامد است که در این محصول مقدار زیادی روغن و اسیدهای چرب وجود دارد.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر چتایی و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد، قیر و آهن آلات متسعمل است.
ارجونی خاطر نشان کرد: 92 رام قطار در هفت ماهه نخست سالجاری در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به 70 رام قطار سال قبل، رشد 31 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.