** ایرانشهر
امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اربعین حسینی را نشانه شخصیت والا و پرجاذبه امام حسین(ع) دانست و بیان‌ کرد: این امر مهم سبب شده تا هر ساله میلیون‌ها نفر از شیفتگان اهل بیت و انسان‌های عاشق حول محور وجود امام حسین (ع) گرد آمده و با این حرکت بزرگ به جهانیان ثابت کنند که پیرو اهل بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام محمد تقی افضلی تبار گفت: دشمنان اسلام تمام تلاش شان این است که مراسم اربعین حسینی و پیاده روی های عاشقان اباعبدالله تا کربلا انجام نشود چون از اتحاد مسلمانان وحشت دارند به همین دلیل گروه های تکفیری را اجیر کرده اند تا برای زائران امام حسین علیه السلام مشکل ایجاد کنند.

** دلگان
امام جمعه دلگان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر گلمورتی اظهار داشت: عشق و ارادت مردم ولایی دلگان نسبت به امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش باعث شد بیش از 450 نفر از عاشقان این امام همام برای شرکت در راهپیمایی اربعین راهی کربلای معلی شوند.
حجت الاسلام عظیم بامری با اشاره به نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهید حسین فهمیده بهترین الگوی مبارزه در جنگ با دشمنان است که الگوپذیری از این شهید می تواند روحیه مبارزه با دشمنان را در بین دانش آموزان ایجاد کند.
امام جمعه دلگان به اهمیت تقوا و عمل صالح در بین مومنان و نمازگزاران پرداخت و افزود: اهمیت دادن به تقوا وعمل صالح باعث دوری از آتش جهنم در آخرت و رستگاری در دنیا خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: مطالعه کتاب باعث آگاهی فرد در جامعه کنونی خواهد شد به طوری که خواندن قرآن و پیروی از آن باعث انتخاب مسیر درست در زندگی بشر می شود.
گلمورتی مرکز شهرستان دلگان است.

**نیمروز
مراسم عظیم اربعین جهانیان را مبهوت کرده است
امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ادیمی گفت: مراسم عظیم اربعین که جهانیان را مبهوت کرده از امدادهای ویژه پروردگار متعال در وصف حقانیت امام حسین (ع) و نجات از شر ظالمان و عزت بخشی به مظلومان است.
حجت الاسلام محمد راشکی افزود: ابعاد وسیع راهپیمایی چند میلیونی اربعین و حضور 20 میلیونی زائران در شهر کربلا شبیه معجزه است عشاق و دلدادگان مکتب امام حسین (ع) از سراسر گیتی اعم از شیعه و سنی در این آئین نشان از وحدت و حقانیت قیام امام حسین (ع) دارد.
وی بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین به عنوان کنگره عظیم اسلامی به نهاد مبارزه با استکبار و سردمداران شیطان بزرگ آمریکا تبدیل شده است و این مراسم هرسال با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
امام جمعه نیمروز اضافه کرد: مراسم باشکوه زیارت اربعین ریشه تاریخی دارد این سنت پیاده روی برای زیارت امام حسین ( ع ) بجای مانده از اولیای الهی است و در آن پاداش عظیمی از جانب خداوند متعال در نظر گرفته شده است.
وی با گرامیداشت یاد نخستین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبائی گفت: این شهید بزرگوار نخستین شهید محراب در جمهوری اسلامی ایران است که در شامگاه عید قربان و پس از اقامه نمازمغرب و عشاء در محراب عبادت در مسجد شیعیان توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.
حجت الاسلام راشکی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و افزود: میز خدمت فرصتی است تا مسئولان با بیان فعالیتهای خود مردم را از روند خدمات دولت آشنا کنند و بهتر و بیشتر پاسخگوی درخواست های مردم باشند.
7314*7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.