علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس خروجی آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از روز یکشنبه یک توده هوای سرد به شمال سیستان و بلوچستان نفوذ کرده و سبب می شود وزش باد شدید با سرعتی معادل 60 تا 80 کیلومتر برساعت رخ دهد.
وی با بیان اینکه این شرایط تا روز سه شنبه ادامه دارد، افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در نقاط مستعد خواهد شد.
ملاشاهی ادامه داد: این جریانات همچنین موجب کاهش دمای هوا نیز می شوند به نحوی که از روز یکشنبه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به تدریج حدود 6 تا 8 درجه دمای هوا کاهش می یابد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ساعات بعدازظهر امروز نیز در برخی نقاط جنوبی استان شرایط برای رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و باد شدید لحظه ای مهیا است.
ملاشاهی تصریح کرد: با توجه به ماهیت بارش های رگباری، احتمال جاری شدن رواناب و پرآب شدن موقتی مسیل ها در ارتفاعات جنوبی استان وجود دارد.
وی افزود: از بعدازظهر جمعه تا شنبه در نوار غربی استان وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی سبب گردوخاک و کاهش موقتی دید در جاده زاهدان - بم و بزمان - بم خواهد شد.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.