به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در این مراسم که در فرمانداری زابل برگزار شد، گفت: فرماندار جدید زابل فردی دلسوز و مردم دوست با کوله باری از تجربه و طی کردن مراحل کارشناسی و مسئولیت های مختلف از جمله فرمانداری در این استان اکنون مفتخر به خدمتگزاری به مردم زابل شده است.
علیرضا نورا افزود: امیدواریم فرماندار جدید زابل در مسئولیت خطیر و مهمی که برعهده گرفته است با همراهی، همدلی و وحدت مسائل و مشکلات مردم را بررسی و بر طرف کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه سیستان و سایر نقاط استان برای نظام بسیار مهم هستند و مردم مرزدار غیور، صبور و شکیبا این منطقه نیز با تمام توان امنیت را برای مملکت و نظام اسلامی فراهم کرده اند.
وی تاکید کرد: دولت های غربی تحریم های ظالمانه را به ایران اسلامی تحمیل می کنند و از این طریق می خواهند فشار اقتصادی بر مردم بیشتر شود.
نورا گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت ها و توانمندیهای فراوانی است و به راحتی می تواند کشور را در برخی نیازها تامین کند.
وی ادامه داد: کوتاهی در انجام وظایف محوله از سوی مسئولان خیانت به مردم محسوب می شود چرا که این مردم سختی های زیادی را تحمل کرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصویب سازمان عمران سیستان را به عنوان یک سازمان توسعه ای برای برون رفت از مشکلات منطقه مهم دانست و اظهار داشت: این سازمان با رویکردهای جدید در حوزه های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی حرکتی رو به جلو را برای منطقه سیستان رقم می زند.
وی بیان کرد: امیدواریم با ایرادات کوچکی که از سوی شورای نگهبان به ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان گرفته شده هر چه زودتر منطقه آزاد تایید نهایی شود.
نورا گفت: معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار سابق شهرستان ویژه زابل که به درجه بازنشستگی نایل آمده به دلیل عزیمت به کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی نتوانستند در مراسم تکریم شرکت کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار جدید شهرستان ویژه زابل نیز اظهار داشت: خدمت به مردم منطقه سیستان برای من یک افتخار است و امید دارم با همکاری، همراهی و همدلی مردم بتوانم پاسخ خوبی به اعتماد وزیر کشور و استاندار بدهم.
غلامرضا گنجی افزود: منطقه سیستان در حال حاضر در اوج خشکسالی قرار دارد که با هم افزایی و همکاری می توان این شرایط را تغییر داد.
وی گفت: مشکلات حاشیه نشینی، اعتیاد، سرقت های خرد و کلان و ترافیک های شهری بخشی از مشکلات شهرستان زابل است که با آنها آشنا هستم.
فرماندار جدید زابل ادامه داد: به رهنمودهای تمام آحاد جامعه سیستان برای برون رفت از مشکلات نیازمند هستیم چرا که مردم این منطقه شایسته بهترین خدمات هستند.
وی ظرفیت نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت بسیار بزرگ برای برون رفت از شرایط کنونی منطقه عنوان کرد و گفت: از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، سران طوایف، ریش سفیدان، احزاب، سازمان های مردم نهاد، شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخبگان و جوانان و اعضای شورای تامین برای برون از مشکلات منطقه استفاده خواهد شد.
امام جمعه بنجار نیز اظهار داشت: فرماندار جدید زابل فردی بسیجی، ارزشی و انقلابی با سابقه خدمت در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است که در خواست داریم تعامل و مشورت با نخبگان و معتمدان را سرلوحه کاری خود قرار دهد.
حجت الاسلام محمود پارسا افزود: فرماندار سابق زابل فردی با صداقت کاری در طرح هایی چون طرح تفصیلی منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان، طرح 46 هزار هکتار آبیاری به مزارع دشت سیستان از طریق لوله، آسیب های اجتماعی و اعتیاد حضوری فعال و تاثیرگذار داشت.
امام جمعه اهل سنت زابل نیز گفت: هر مسئولی مدتی می آید و پس از آن می رود، این زمان فرصت و توفیق بزرگی برای خدمتگزاری به مردم و از نعمات الهی است.
مولوی عبدالرشید شه بخش اظهار امیدواری کرد؛ با خدمات دولت تدبیر و امید شاهد توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان باشیم.
فرمانده ناحیه سپاه زابل هم گفت: شرایط سیستان نیازمند همت جهادی، تلاش و تفکر بسیجی برای خدمت به مردم است.
سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی ادامه داد: مجموعه سپاه پاسداران و بسیج همواره با تمام توان آماده همکاری در همه بخش ها با مجموعه اجرایی و مردم است.
وی اظهار داشت: معاونت استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری شهرستان ویژه زابل تاکنون فقط یک عنوان بوده است در حالی که می تواند در شرایط سخت کنونی با بسیج امکانات مشکلات منطقه را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا شماری از مسئولان و معتمدان منطقه مسائل و مشکلات به ویژه در زمینه عدم توزیع سهمیه آرد به مردم شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان، پرداخت نشدن خسارت بیمه کشاورزان، عدم استفاده مردم از مرز، اجرایی نشدن مصوبات سفرهای اخیر مسئولان کشور و استانی در منطقه را مطرح کردند.
به گزارش ایرنا هوشنگ ناظری از سال 1391 تا کنون به عنوان معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل مشغول به فعالیت بوده است.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.