به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل ساخت ایستگاه باید بر اساس اصول فنی و مهندسی ساخته شود و در حین اجرای طرح نیز باید نظارت کافی وجود داشته باشد.
سید دانیال محبی ادامه داد: کیفیت اجرای کار مهمترین بخش آن است و باید مدیران هواشناسی، ناظر پروژه و پیمانکار طرح بر این موضوع تاکید داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زاهدان در محدوده طرح توسعه فرودگاه بین المللی این شهر قرار گرفت که براساس برنامه ایستگاه جدید با تمام کارکردهای قبلی در قسمت جنوبی ایستگاه قدیمی ساخته شود.
محسن حیدری ادامه داد: ایستگاه فعلی هواشناسی فرودگاهی زاهدان استانداردترین ایستگاه ها هواشناسی سطح کشور محسوب می شود و جزو 23 ایستگاه فرودگاهی مشمول مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد بین المللی ISO9001:2008 در بخش هواشناسی هوانوردی است.
وی افزود: ایستگاه هواشناسی جزو الزامات هر فرودگاه در سراسر جهان است که محل و موقعیت آن از استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی و سازمان جهانی هوانوردی پیروی می کند تا با پایش به موقع، همه جانبه و لحظه ای وضعیت هوا، سلامت پرواز را تامین کند.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سازمان هواشناسی تنها ارائه کننده خدمات هواشناسی به بخش ناوبری هوایی است، ادامه داد: بدون دسترسی به اطلاعات وضعیت جوی که هواشناسی وظیفه پایش آن را دارد هیچ هواپیمایی امکان پرواز ندارد.
وی بیان کرد: تمامی پدیده هایی که در محدوده باند فرودگاه رخ می دهد و برای سلامت پرواز مهم است توسط کارشناسان پایش شده و به اطلاع فرودگاه و خلبان می رسد.
حیدری با بیان اینکه محل ساخت ایستگاه جدید هواشناسی توسط کارشناسان فرودگاه زاهدان جانمایی و در اختیار هواشناسی قرار گرفته است، افزود: فاصله محل جانمایی شده با ایستگاه فعلی این فرودگاه حدود 600 متر است که امروز به صورت رسمی عملیات ساخت آن شروع شد.
وی با بیان اینکه تشریفات مناقصه این پروژه در ماه های اخیر انجام و پیمانکار آن نیز مشخص شده است، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت و تجهیز ایستگاه حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هواشناسی زاهدان از قدیمی ترین ایستگاه های هواشناسی کشور است که در سال 1327 تاسیس شد و با نام هواشناسی منطقه جنوب شرق فعالیت داشته است.
به گزارش ایرنا در این مراسم سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، سید محسن کالوندی مدیرکل حوزه استاندار، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، حسن اعرابی مقدم مدیرکل فرودگاه ها، محمد رضا معین افشار فرمانده یگان حفاظت سپاه فرودگاه، محمدرضا سهرابی معاون رئیس پلیس فرودگاه و معاونان شماری از دستگاه های اجرایی حضور داشتند و از تاسیسات هواشناسی مستقر در فرودگاه های بین المللی زاهدان دیدن کردند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.