علی ملاشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرانا اظهار داشت: روز گذشته رگبار خفیف و پراکنده باران در زاهدان گزارش شد اما مقدار بارش ها در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان بیشتر بوده است به طوری که بارندگی در روستاهای محمدان و چراغ آباد بنت منجر به آب گرفتگی برخی معابر شد.
وی با بیان اینکه این بارش ها خارج از ایستگاه های بارانسنجی بوده و میزان آن مشخص نیست، ادامه داد: همچنان افزایش ابر طی سه روز آینده در سطح سیستان و بلوچستان ادامه دارد به طوری که شرایط برای رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای فراهم است.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در ساعات گذشته ابرهای کومولونیمبئوس در آسمان قصرقند و خاش تا بزمان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز در نواحی مرکزی و برخی نقاط جنوب و فردا در جنوب شرق، جنوب و برخی نقاط نواحی مرکزی استان احتمال رگبار باران و رعد و برق بیشتر است.
وی تصریح کرد: به سبب بارش ها احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب موقتی مسیل ها در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
ملاشاهی با بیان اینکه تا شنبه هفته آینده گرمای هوا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان تداوم دارد افزود: امروز راسک با بیشینه دمای 36.7 درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با دمای 11.4 درجه سلسیوس خنک ترین شهر این استان شدند.
وی گفت: امروز دمای زاهدان و خاش در گرمترین لحظات به 28 درجه سلسیوس رسید که پیش بینی می شود این شرایط برای فردا نیز در همین محدوده دمایی تکرار شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در رابطه با وضعیت جوی سواحل جنوب استان نیز گفت: در سه روز آینده وزش باد جنوبی در سواحل رخ می دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.