معصومه هادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با محوریت ترویج فرهنگ قصه گویی در سیستان و بلوچستان از هشت شهریور به مدت یک ماه فراخوان داده بود.
وی بیان کرد: در مجموع 86 اثر از هنرمندان سراسر سیستان و بلوچستان به دبیر خانه جشنواره استانی ارسال شد که در نهایت هیات داوران بعد مد نظر قرار دادن ملاک های نظیر توجه به قابلیت روایی و زبان تصویری، توجه به پیرایش و ویرایش واژه‌ها و تمرکز بر لحن و انتخاب لهجه‌ مناسب پنج اثر به عنوان برترین انتخاب کردند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: در نهایت سارا کاهبازیان، سیستانا مهماندوست، زهرا زرگر، مهری بامری و زهرا فاطمی به عنوان برگزیده انتخاب و به مرحله منطقه ای راه یافتند.
وی توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه ی قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه ریزی در راستای تبیین و ترویج روش های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگساز در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا هم اینک 28 مرکز ثابت و یک مرکز سیار کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که حدود 42 هزار عضو این کانون ها سالانه از 44 ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.