محمد کیخا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر 20 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کردند.
وی ادامه داد: همچنین افزون بر 580 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سه مقطع تحصیلی از سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم در انتخابات شوراها شرکت کردند.
سرپرست معاونت پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: شوراهای دانش آموزی ظرفیتی بالقوه برای شرکت فعال و سازنده دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی است.
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی کردن دانش آموزان است ایجاد تشکل ها و شوراهای دانش آموزی از جمله شیوه های گرایش این قشر به فعالیت های اجتماعی محسوب می شود.
کیخا با بیان اینکه مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی است گفت: انتخابات شورای دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس و نگرش مثبت مسئولان دست اندر کار تعلیم و تربیت و کارشناسان نسبت به اجرای این طرح، زمینه درونی ساختن فرهنگ مشارکت پذیری در دانش آموزان را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا 720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان همزمان با سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.