به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از نخبگان و هیات های برتر ورزشی خاش اظهار داشت: دغدغه مهم همه مردم و مسئولان در کنار تامین معیشت خانوارها باید کمک به توسعه ورزش و ارتقای شاخص های سلامت در جامعه باشد.
وی افزود: ثبت NGO و حضور فعال در شبکه های اجتماعی، رسانه ای، تشکیل کمپین و غیره باید در جهت رشد آگاهی ها، توسعه مباحث آموزشی، اطلاع رسانی و پیشگیری در اولویت باشد.
فرماندار خاش ادامه داد: یک منکر مهم که اخیرا به عنوان یک بدعت و فرهنگ غلط و سنت ناپسند در این شهرستان شکل گرفته و یک آسیب جدی اجتماعی محسوب می شود وجود تیراندازی در آئین های عروسی است که اقشار مختلف مردم و از جمله افراد پیر، کودکان و بیماران را رنج می دهد.
وی تاکید کرد: برای حل و کاهش دادن مشکلات و معضلات باید همگان با دلسوزی تمام پای کار باشند.
یوسفی با اشاره به اینکه در سه نقطه از منطقه چاه احمد کمتر از 600 کودک بدون سرپرست زندگی می کنند گفت: وجود برخی نگاه های قومیتی و بخشی و گاها متعصبانه و جاهلانه سبب نابود شدن فرصت ها و فرار سرمایه و نابود شدن ظرفیت و توانمندی ها شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه این اختلافات قومی برای شهرستان خاش و توسعه منطقه خسارت و نقصان به بار آورده است.
محمدعلی قهرمانی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی گفت: بخش خصوصی و صنایع برتر در این شهرستان در کنار شهرداری و ادارات باید به توسعه ورزش منطقه کمک کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش هم گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف ارائه کرد و افزود: ثبت عناوین ورزشی و شناسایی نخبگان ورزشی در وزارتخانه ورزش و جوانان مورد توجه است.
مسافر شهنوازی اظهار داشت: اهمیت دادن به ورزش های قهرمانی و ترویج ورزشهای همگانی در بین اقشار مختلف جامعه باید مورد توجه همه باشد.
محسن جمشیدزهی صاحب هفت مدال آسیایی و 12 مدال کشوری و از نخبگان ورزشی خاش بیان کرد: استفاده از فکر، توان و تجربه پیشکسوتان و حمایت مالی از ورزشکاران و تیم های ورزشی باید مورد توجه باشد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.