به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران روز سه شنبه هفته گذشته در اطلاعیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور با خیانت عوامل نفوذی در این حادثه خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است: شامگاه دوشنبه 23 مهر تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.
این اطلاعیه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده، خاطرنشان کرد:عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.
روزنامه انگلیسی «داون» نیز در سرمقاله خود نوشت:اگر این اقدام تروریستی هر چه سریع تر و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل نشود، به یقین می تواند بین دو کشور شکاف ایجاد کند.
داون نوشت:اعلام آمادگی نهادهای امنیتی پاکستان در همکاری با ایران برای برداشتن گامهای لازم به منظور شناسایی مخفیگاه های تروریست ها و آزادی مرزبانان در قدم نخست قابل تمجید است.
در این سرمقاله آمده است:سازمانهای امنیتی پاکستان با همکاری و تبادل اطلاعات با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران تمامی تلاش خود را برای پیدا کردن محل مرزبانان ربوده چه در خاک پاکستان و چه در خاک کشور همسایه ( افغانستان ) انجام دهند.
به نوشته روزنامه داون پاکستان، همکاری های اطلاعاتی به موقع و عملیات نظامی مشترک ایران و پاکستان در صورت ضرورت می تواند از تنش در روابط سیاسی بین دو کشور در وضعیت حساس کنونی جلوگیری کند.
این روزنامه در ادامه آورده است:با توجه به عزم عمران خان نخست وزیر پاکستان برای گسترش روابط دو جانبه با ایران این اقدام تروریست ها می تواند مانع جدی در مسیر توسعه ایجاد کند.
درسرمقاله روزنامه داون به مرزهای طولانی بین دوکشوراشاره شده و آمده است:دو کشور همسایه به دلیل مرزهای طولانی مشکلاتی در حفظ امنیت در نقاط صفر مرزی دارند به همین دلیل این مرزها در طول چند دهه گذشته همواره از سوی اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

**نیوز پاکستان:نگرانی ایران به حق است
روزنامه پاکستان (نیوز پاکستان) نیز در سرمقاله خود با اشاره به حضور گروه های تروریستی در مرزهای مشترک پاکستان و ایران نوشت:در گذشته نیز همین گروه های تروریستی چندین مرزبان ایرانی را ربوده و پس از انتقال آن به خاک پاکستان آنها را به قتل رساندند.
این روزنامه نوشت:ایرانی ها پیش از این نیز، نگرانی عمیق خود را از حضور تروریست ها در مرز یا پاکستان اعلام کرده اند و البته آنها حق دارند نگران امنیت مرزهای خود باشند.
این روزنامه فرار دوباره تروریست ها پس از اقدامات شرورانه از خاک ایران به خاک پاکستان را بسیار حساس خواند و نوشت:حضور تروریست ها در نقاط مرزی پیش از این نیز، بر روابط دو کشور تاثیر گذاشته است.

**** پاکستان تودی:اجازه ندهیم روابط ایران و پاکستان سرد شود
روزنامه «پاکستان تودی» نیز در سرمقاله خود نوشت : نباید اجازه داد که گروه های تروریستی با انجام اقدامات ضد انسانی باعث سردی روابط بین دو کشور همسایه شوند.
به نوشته این روزنامه، سازمان های امنیتی دو کشور در حال حاضر برای آزادی ربوده شدگان ایرانی تلاش می کنند.

*** دیلی تایمز:همکاری امنیتی و اطلاعاتی دوجانبه تقویت شود
روزنامه دیلی تایمز پاکستان نیز روز گذشته - جمعه - در گزارشی با موضوع ربوده شدن مرزبانان ایرانی نوشت:در پی گرونگیری 12 تن از مرزبانان ایران در منطقه نزدیک به مرز پاکستان، دولت ایران خواستار عملیات فوری توسط نیروهای امنیتی دو کشور در منطقه مرزی برای آزادی گروگانها شده است.
در بخشی از مقاله این روزنامه آمده است:مدیران کل عملیات نظامی دو کشور درخصوص این واقعه با یکدیگر در تماس بوده و برای شناسایی محل اختفای ماموران به گروگان گرفته شده فعالند.
پس از تماس سطوح عالی میان دو کشور، انتظار می رود مسئولان بلند پایه امنیتی ایرانی برای ملاقات با همتایان پاکستانی خود از کویته بازدید به عمل آورده تا همکاری امنیتی میان دو طرف را مورد بررسی قرار داده و تقویت کنند.
شبک**آساق**6125**1708
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.