دکتر منصور خاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور اجرای سیاست های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات ارزشمندی در مباحث آموزشی و بهداشت یاری با نیروهای مسلح خاش در حال اجراست.
وی ادامه داد: همایش بانوان روستایی و جشنواره غذا در جوار سرو کهنسال سنگان در راستای سنجش توانمندی بانوان روستایی، ایجاد حساسیت و جریان سازی در زمینه توان افزایی، ارتقای مهارتها و کارآفرینی برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: در این همایش ضمن برپایی غرفه های متنوع مشاوره سلامت روان، بیماری ایدز، معرفی و فروش محصولات تهیه شده از سوی بانوان روستایی و نیز جشنواره غذاهای بومی و محلی مطالبی در زمینه اهمیت اصلاح الگوی تغذیه از فست فودها و غذاهای ناسالم به موادغذایی سالم و ارگانیک ارائه شد.
وی بیان کرد: بیماریها در عصر کنونی به سمت بیماریهای غیر واگیر بویژه امراض قلبی و عروقی، فشار خون و غیره در حال پیشرفت است که می توان با اصلاح عادات نامناسب غذایی و رعایت رژیم غذایی متناسب با سن در زمینه کاهش این بیماری ها مداخله کرد.
خاشی اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه ها و ایجاد رقابت سالم و تشویق بانوان به مصرف غذاهای سالم در کنار ورزش به خانواده ها در زندگی سالم تر و طول عمر بیشتر افراد جامعه کمک کنیم.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.