به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: پیچیدگی های مسائل اجتماعی به سبب شرایط فعلی این استان فراوان است به طوری که برخی درگیری های طایفه ای ممکن است بعد از گذشت چند دهه همچنان ادامه دار باشد.
وی افزود: ضروری است با توجه به بسیاری از ویژگی های رفتاری مردم سیستان و بلوچستان نظیر مرزداری، وفاداری، مهربانی، غیور و صبور بودن اگر مشکلاتی در حوزه اجتماعی وجود دارد بایستی اقدامات جدی پیشگیرانه مورد توجه قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بر همکاری تمامی دستگاه ها برای رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف در جامعه باید با درک متقابل تمام دیدگاه ها را در قالب یک نظر کلی مورد توجه قرار داد و بدان عمل کرد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شورای پیشگیری از جرم در این استان بسیار موفق و فعال عمل کرده است.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: از آنجایی که هدف این شورا در استان ایجاد هماهنگی و تقویت دستگاهها است تمام تلاش این مجموعه بکارگیری تمام ظرفیت ها است.
وی با اشاره به توفیق های بدست آمده در کاهش پرونده های وارده به محاکم قضایی سیستان و بلوچستان افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش در این حوزه بودیم به طوری که افزایش 12 درصدی ورود پرونده ها در سال 95 هم اینک به 2 درصد رسیده است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر کمک به گسترش دادگاههای درمان محور در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست تعیین مراکز منتخب از سوی سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پیگیری و تعیین تکالیف مقام قضایی، آموزش سبک زندگی در سطح نیروهای مسلح و معتادان بهبود یافته و دادگاه های درمان محور و کارگاههای مهارت تربیت فرزندان را از جمله اقدامات این نهاد در سالجاری برشمرد.
محمدعلی حمیدیان افزود: با تلاش های صورت گرفته از مجموع 314 پرونده در مراکز مشاوره استان 23 درصد آنها امسال منجر به صلح و سازش شد.
وی براندازی 26 بازار خرید و فروش اموال مسروقه، 315 فقره برخورد با ضایعات فروشی های سطح شهر زاهدان، پلمپ 53 چاه غیر مجاز، راه اندازی 24 شعبه تخصصی رسیدگی به جرائم حوزه آب در استان، توقیف 174 دستگاه خوروی قاچاق و ابطال بیش از 136 هزار کارت سوخت مهاجر را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.