به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان که با حضور محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان (زاهدان) برگزار شد، اظهار داشت: معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی در این خطه حساس از کشور مرزدارانی غیور و وفادار هستند.
وی افزود: وجود معتمدان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ظرفیتی بزرگ برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است که ما در دستگاه قضایی از آن برای حل مشکلات و اختلافات استفاده می کنیم.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: ده ها پرونده قضایی سنگین در طول سال با همت ریش سفیدان و سران طوائف در این استان به صلح و سازش منتهی شده است.
حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: معتمدان تا کنون توانسته اند اختلافات بزرگی را به سازش تبدیل و آتش فتنه های زیادی را در این استان خاموش کرده اند.
وی ادامه داد: هر چند لازم است احکام قضایی در جای خود صادر و اجرا شود اما معتقدیم اجرای این احکام آتش را زیر خاکستر نگه می دارد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ورود معتمدان شیعه و سنی و تلاش آنان برای حل اختلافات در حقیقت آتش زیر خاکستر را خاموش می کند و اجازه نمی دهد بین مردم این استان فتنه و مشکلی به وجود آید.
حجت الاسلام حمیدی خاطر نشان کرد: امروز این معتمدان به عنوان دیده بانان اجتماعی همکاری بسیار خوبی با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان دارند که ما هم به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده می کنیم.
محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه روز چهارشنبه در سفری 2 روزه وارد سیستان و بلوچستان شد و شرکت در نشست های مختلف و دیدارها از جمله برنامه های وی است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.