به گزارش ایرنا محمدرضا سالاری فنودی در نشست تهک دریایی سیستان و بلوچستان که در محل اداره شیلات چابهار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاثیر پدیده های بزرگ مقیاس دریایی نظیر سامانه آب و هوایی مونسون هند بر سواحل و فعالیت دریانوردان جنوب استان، تشکیل تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) دریایی از ضرورت های هواشناسی چابهار است.
وی ادامه داد: تمام آب‌های دور و نزدیک سواحل سیستان و بلوچستان در زمان های مختلف سال تحت تاثیر پدیده های مختلفی است که فعالیت های دریانوردان را که تا هزاران کیلومتر دورتر از سواحل ما ادامه دارد تحت تأثیر قرار می دهد.
دبیر تهک دریایی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره ای اخیر و طوفان های مشابه آن که در اقیانوس هند تشکیل می شود برای صیادان و فعالان دریایی استان بسیار خطرناک است چراکه در صورت بی اطلاعی و گرفتار شدن در این پدیده خطرناک، خسارت های جانی و مالی زیادی به آن‌ها تحمیل می شود.
وی بر تشکیل هر چه زودتر کارگروه هواشناسی دریایی چابهار تاکید کرد و افزود: تهک دریایی جزئی از برنامه های این کارگروه است و توصیه های هواشناسی برای فعالان دریایی با حضور کارشناسان دستگاه های دریایی و ذی نفعان در این کارگروه تهیه و ابلاغ خواهد شد.

**مجوز ورود به دریا گزارش های هواشناسی است
رئیس اداره شیلات چابهار نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه هواشناسی دریایی عنوان کرد: اکنون تنها معیار و مجوز فعالیت های دریایی در این شهرستان گزارش های جوی هواشناسی است.
ریگی ادامه داد: این درحالی است که برخی محصولات دریایی تنها در زمان مواج بودن دریا صید می شوند.
وی افزود: در کارگروه دریایی می توان برخی فعالیت های دریایی را متناسب با ارتفاع موج تنظیم کرد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.