عبدالغفور براهویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از معضلاتی که بیش از 70 سال شهر زاهدان با آن درگیر بود ساخت و ساز غیرقانونی در پلاک 2830 واقع در شمال میدان کشاورز است.
وی با بیان اینکه مالکیت این اراضی با شهرداری زاهدان است، افزود: اکنون طرح تفصیلی این محدوده مشخص شده و شهرداری آمادگی لازم برای واگذاری آن را دارد.
معاون شهرسازی شهرداری زاهدان ادامه داد: عرصه این اراضی که متعلق به شهرداری است با تخفیف 50 درصدی به ساکنان فعلی این پلاک واگذار می شود تا بتوانند برای منازل خود سند دریافت کنند.
وی تصریح کرد: هر یک از متقاضیان پس از خرید عرصه باید عوارض و جریمه های مربوط به عیان این اراضی را نیز پرداخت کنند که تخفیف های ویژه ای نیز در این بخش در نظر گرفته شده است.
براهویی اظهار داشت: واگذاری زمین به متقاضیان فقط در مناطقی که کاربری آنها طبق طرح تفصیلی مسکونی تعریف شده است انجام می شود و در صورتی که منزل مسکونی در کاربری های دیگر مانند فضای سبز، آموزشی و غیره وجود داشته باشد باید به محلی دیگر منتقل شود.
به گزارش ایرنا پلاک 2830 شامل 215 هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان است که در شمال میدان کشاورز و در محدوده مسیل رود شیر آباد واقع شده است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.