علی کرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان نظام و ملت ایران با تبلیغات گسترده رسانه ای و سوء استفاده از برخی موضوعات در کشور قصد دارند برای مردم شرایطی بحرانی به وجود آورند که لازم است همه اقشار جامعه فریب تبلیغات مسموم دشمنان را نخورند و با هوشیاری مراقب اوضاع باشند.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد اظهار داشت: در چند ماه اخیر و به دنبال وقوع تحریم ها، متاسفانه برخی از سودجویی ها، بی انصافی ها، عدم توجه به نیاز اقشار نیازمند جامعه و نداشتن قناعت و رضایت نداشتن به حق خود و تلاش برای کسب درآمد هنگفت و حرام و ناجایز سبب به وجود آمدن مشکلاتی در کشور شده است.
وی بیان کرد: متاسفانه مشکلات داخلی که ناشی از نگاه مهربانانه مسئولان در دولت و نظام و برخورد ناکافی با متخلفان بوده، سبب گستاخی سودجویان و فشار وارد آوردن بر مردم شده، البته بسیاری از مردم نیز بدون توجه به شرایط حساس کنونی با خرید های مازاد بر نیاز روزمره در شکل گرفتن بحران نقش داشته و تاثیرگذار بوده اند.
کرد ادامه داد: وقتی عده ای بی انصاف و سودجو گرانی در حوزه های مختلف به وجود آورده اند، مردم نباید هراس داشته باشند و برای خرید به بازار هجوم ببرند و کالاهای بیشتر از نیازشان آن هم با وجود گرانی خریداری و ذخیره کنند، زیرا این موضوع سبب فشار آمدن به خود مردم و اقشار نیازمند می شود و فقیران فقیرتر و به سرمایه ثروتمندان نیز افزوده می شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم باید ایمان خود را به ذات پروردگار متعال بالاببرند و آن را تقویت کنند زیرا خداوند وعده داده روزی انسان مومن را تا زمانی که حیات دارد، می دهد و مصداق آن نیز مثل معروف «آنکه دندان دهد، نان دهد» و یا آمدن روزی و مرگ برای انسان حتمی است.
کرد افزود: در مجلس و دولت نیز برای کمک به اقشار نیازمند تصمیمات خوبی گرفته شده که به زودی شاهد اجرائی و عملیاتی شدن آنها خواهیم بود.
وی گفت: در حوزه قضائی نیز پیرو دستورات و تاکیدات صریح مقام معظم رهبری با متخلفان ارزی و بازار و احتکارکنندگان برخوردی جدی صورت می پذیرد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون و بعد از وقوع برنامه های تحریمی و پدید آمدن مشکلات ارزی و شرایط مرزی در روند توزیع سوخت خودروها مشکلاتی را در این شهرستان و استان شاهد بودیم که به منظور ایجاد آرامش در توزیع سوخت نشست های متعدد کمیته سوخت در شهرستان برگزار و به مسئولان دست اندرکار تذکرات لازم جهت رفع مشکلات این حوزه داده شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تقویت برنامه های نظارتی و کنترلی از درخواستهای مهم مردم است که باید در کنار برخورد با جایگاه داران متخلف کار جمع آوری و ابطال کارت های سوخت مهاجر و خارج از شبکه قانونی توسط دستگاه های متولی در اسرع وقت انجام شود.
کرد ادامه داد: به دنبال وقوع برخی اعتصاب ها در روند خدمت رسانی به مردم در حوزه گاز نیز مشکلاتی در استان و منطقه خاش پدید آمد که با تدابیر خوب مسئولان در دولت و تامین به موقع گاز به این دغدغه مهم مردم نیز پاسخ داده شد و با ذخیره سازی گاز نیز از همین هفته کار توزیع گاز در درب منازل مردم مطابق روال سابق انجام می شود و مردم می توانند هر سیلندر 11 کیلویی گاز مایع را با همان قیمت 75 هزار ریال تهیه و از مراجعه به بازار سیاه و تهیه سیلندر 100 هزار تومانی اجتناب کنند.
وی تاکید کرد: هم اینک وظیفه مهم مردم همراهی کردن با مسئولان و مبارزه با سودجویان است، لذا از مردم عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده گرانفروشی، احتکار، توزیع ناعادلانه و عدم نظارت دستگاههای دست اندرکار موارد تخلف را از طریق تلفن گویای اتاق بازرگانی و همچنین فرمانداریها اعلام کنند.
نماینده مردم خاش در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در بحث توزیع نان، آرد و ارزاق عمومی شامل مواد غذایی، روغن، قند، چای و ... برخی از احتکارکنندگان و منفعت طلبان با ایجاد جو متشنج در شهرستان به دنبال رسیدن به اهداف مدنظر خود هستند که به صورت روزانه گزارش تنظیم بازار و روند نظارت ها از سوی متولیان امر دریافت می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.