به گزارش ایرنا، سید دانیال محبی در این بازدید در جریان آخرین تحولات ساخت بندر شهید بهشتی چابهار قرار گرفت.
بازدید از سوله های و انبارها، روند تخلیه سوخت مصرفی، زیرساخت ها و ظرفیت های تجاری و ترانزیتی از دیگر برنامه های استاندار در چابهار بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این بازدید اظهار داشت: بندر چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری سلانه هشت و نیم میلیون تن داشته و کشتی های بزرگ تا 100 هزار تن قابلیت پهلوگیری در این بندر را دارند.
بهروز آقایی ورود 20 درصد کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار و حمل به داخل استان و استانهای همجوار را خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: چابهار ظرفیت مناسبی برای ترانزیت کالاست و باید زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی هرچه سریعتر آماده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در نشست اتاق فکر توسعه و چگونگی صادرات مواد معدنی از بندر چابهار به سایر نقاط دنیا شرکت کرد.
سید دانیال محبی اظهار داشت: چابهار ظرفیت بالایی برای ترانزیت مواد معدنی دارد و می تواند به قطب صادرات و واردات کالا تبدیل شود.
وی افزود: ایران بویژه سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در زمینه مواد معدنی داشته و این کالا چنانچه صادر شود ارزآوری خوبی دارد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.