کریم مهری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و لزوم بهره وری از این منابع توسعه شهرک های کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد به طوری که افق این وزارتخانه افزایش شهرک ها به سطح 10 هزار هکتار در چند سال آینده است.
وی افزود: همچنین ساماندهی ساخت واحدهای گلخانه ای یکی از مهمترین رویکردهای این وزارتخانه است.
عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری قول های سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به این استان مهمترین هدف سفر به این استان است که با پیگیری های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیشتر مشکلات مطرح شده در آن زمان برطرف شده است.
مهری با بیان اینکه چابهار یکی از بهترین مناطق برای راه اندازی شهرک گلخانه ای است افزود: در صورت همکاری مسئولان استانی در تخصیص و انتقال آب در گستره 9 هکتار از سد زیردان این وزارتخانه مقدمات ساخت شهرک های گلخانه ای را در سطح هزار تا 2 هزار هکتار در منطقه فراهم می کند.
وی افزود: ساماندهی کمی و کیفی واحدهای گلخانه ای در سطوح کمتر در سیستان و بلوچستان نیز مورد توجه است تا بتوانیم تولیدات این حوزه را در استان که نقش مهمی در تامین نیاز کشور دارد بهبود ببخشیم.
عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از اقلیم مناسب شرایط خوبی برای راه اندازی شهرک های گلخانه ای دارد.
مهری اضافه کرد: هم اینک یک گروه مشترک از کارشناسان برای شناسایی ظرفیت های هر شهرستان سیستان و بلوچستان از نظر گلخانه ها مورد توجه قرار گرفته است تا با تدوین برنامه مناسب در این زمینه اقدام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا سطح گلخانه های این استان را 260 هکتار ذکر کرد و گفت: این گستره شامل چهار هزار و 814 واحد می شود.
مجتبی پیری افزود: سالانه افزون بر 48 هزار تن انواع محصولات نظیر گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل شاخه بریده از گلخانه های سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج استان می شود.
به گزارش ایرنا عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در سفر سه روز به سیستان و بلوچستان از بخش های مختلف حوزه کشاورزی این استان دیدن کرد.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.