حسن نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان راهبردی چابهار با جذابیت های اقتصادی، گردشگری و تجاری به دلیل رشد جمعیت و مهاجرت های زیاد از نظر فضای آموزشی کمبود و محرومیت های زیادی دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از کمبود کلاس های درس با دایر شدن حدود 90 مدرسه غیردولتی جبران شده است، خاطرنشان کرد: هم اینک 20 درصد مدارس شهر چابهار غیردولتی هستند.
مدیر آموزش و پرورش چابهار بیان کرد: با اعتبارات اندک اختصاص یافته دولتی راه به جایی نخواهیم برد و باید با عزم جدی عمومی و در یک دوره کوتاه مدت مشکلات فضاهای آموزشی چابهار مرتفع شود.
وی ادامه داد: 22 مدرسه با 111 کلاس درس برای جبران کمبود کلاس در سطح این شهرستان در حال ساخت است اما عملیات اجرایی بسیاری از مدارس کلنگ زنی شده هنوز آغاز نشده است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش چابهار ادامه داد: هزار و 765 دانش آموز شهرستان چابهار در 11 مدرسه با 47 کلاس درس استیجاری و غیر استاندارد مشغول به تحصیل هستند.
نوروزی از خیران بومی و کشوری بویژه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان خواست برای جبران کلاس های درس این شهرستان همت بیشتری کنند.
وی اظهار داشت: هم اینک در محدوده آموزش و پرورش چابهار 77 فضای آموزشی با 513 کلاس درس برای تحصیل حدود 40 هزار دانش آموز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در طول سالهای گذشته فقط 10 فضای آموزشی توسط خیران در چابهار ساخته شده است، خاطرنشان کرد: خیران و به ویژه منطقه آزادچابهار باید به کمک آموزش و پرورش چابهار بشتابند تا بخشی از کمبودهای فضاهای آموزشی جبران شود.
مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: دانش آموزان این شهرستان از استعداد و هوش بالایی برخوردار هستند بطوریکه آموزش و پرورش چابهار هم اینک رتبه هفت استانی در قبولی های کنکور سالجاری بدست آورده است.
نوروزی ادامه داد: برای نخستین بار 12 نفر در رشته پزشکی و 40 نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند.
وی به جذب پیش دبستانی ها اشاره و خاطرنشان کرد: جذب افراد ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل رشد خوبی داشته و در زمینه پیش دبستانی به 80 درصد رسیده ایم.
مدیر آموزش وپرورش چابهار تصریح کرد: در زمینه سوادآموزی برای نخستین بار درصد باسوادی به 2 و نیم برابر رسیده و بخشی از عقب ماندگی تاریخی جبران شده است.
وی بیان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است و می توان با این سند شاهد رشد و ترقی آموزشی و پرورشی بود.
نوروزی ادامه داد: کمبود شدید نیروی انسانی در چابهار یکی از مهمترین مشکلات است که بخشی از آن با بکارگیری حق التدریس مرتفع شده است.
وی تراکم دانش آموز در هر کلاس درس را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: یک معلم چطور می تواند در مدت زمان کم به 50 دانش آموز یک کلاس خوب درس دهد و انتظار قبولی و کسب رتبه یک رقمی و 2 رقمی در کنکور داشته باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار دارای 2 منطقه آموزش و پرورش در شهر چابهار و نگور دشتیاری و یک نمایندگی در مرکز بخش پلان است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.