علی ملاشاهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت رطوبت هوا در شهرهای چابهار و کنارک به 90 درصد رسید و سبب شد تا هوای این مناطق مه آلود و دید افقی به 5000 متر کاهش یابد. علاوه بر این آسمان این مناطق قسمتی ابری گزارش شده است.
وی افزود: وزش باد قابل ملاحظه ای بر روی دریای عمان و در نزدیکی ساحل چابهار نداشتیم به طوری که بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به حدود 29 کیلومتر بر ساعت رسید. انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد تا فردا در همین محدوده باقی بماند.
ملاشاهی گفت: غبار محلی و مه آلود شدن هوا مهم ترین پدیده های بخش هایی از چابهار، کنارک، بندر تنگ و زرآباد در 24 ساعت آینده خواهد بود همچنین آسمان بنادر گواتر و پسابندر در این مدت قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و گاهی مه آلود پیش بینی می شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیشینه ارتفاع موج دریای عمان در محدوده بندر چابهار به 156 سانتی متر رسید و بخش هایی از دریا به نسبت مواج بود.
وی با بیان اینکه کمینه دمای هوای چابهار امروز به 26 درجه سلسیوس رسید، عنوان کرد: تغییرات دمایی در بندر چابهار به نسبت سایر نواحی استان ناچیز است و پیش بینی می شود دمای هوای این منطقه در گرمترین لحظات امروز به 31 درجه سلسیوس برسد.
ملاشاهی در ادامه به شروع وزش باد شدید در شمال استان اشاره کرد و گفت: بیشینه سرعت وزش باد تا صبح امروز در هیرمند به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به شدت کاهش داد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سرعت باد در زابل نیز به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب کاهش دید افقی در این شهر شد.
وی افزود: وزش باد و گردوخاک علاوه بر کاهش دید، غلظت ذرات معلق در هوای زابل را نیز به 693 میکروگرم بر متر مکعب معادل 4.6 برابر حد مجاز رساند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.