سید محمد هاشمی شهری پنجشنبه شب در حاشیه بازگشت از جشنواره گردشگری سلامت سیستان و بلوچستان در عمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضوابط جدید ویزا برای اتباع عمانی در کنار توانمندی های تخصصی بیمارستانهای استان سفرهای درمانی را به این نقطه از ایران اسلامی افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: رشد صنعت توریسم توسعه سایر صنایع و خدمات پایین دستی سیستان و بلوچستان را تسریع می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: خدمات و جاذبه های درمانی از مهمترین مزیت های دانش محور سیستان و بلوچستان برای تبدیل شدن به مقصد جدید گردشگری در ایران و منطقه است.
وی با اشاره به برخورداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نیروی انسانی متخصص و توانمند گفت: در برخی بخش های فوق تخصصی نظیر چشم پزشکی ظرفیت های خالی وجود دارد و به همین دلیل برنامه ریزی برای پذیرش بیماران غیر ایرانی انجام شده است.
هاشمی شهری تاکید کرد: حضور بیماران غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان علاوه بر تحکیم مناسبات منطقه ای توسعه صنعت گردشگری، ایجاد گردش مالی و تسریع در روند کارآفرینی و اشتغال به توسعه خدمات حمل و نقل و اسکان و صنایع دستی استان کمک می کند.
وی بیان کرد: همچنین این امر سبب مطرح شدن توانمندی های فوق العاده درمانی سیستان و بلوچستان در سطح بین المللی نیز می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: مجوز پذیرش بیماران غیر ایرانی برای بیمارستان های چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان و امام علی(ع) چابهار صادر شده است.
وی گفت: در مدت حضور کوتاه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در عمان شاهد کسب اطلاعات و اعلام آمادگی تعداد زیادی از اتباع این کشور از امکانات درمانی سیستان و بلوچستان بودیم.
به گزارش ایرنا نمایشگاه گردشگری سلامت از دوم تا پنجم مهر در مسقط عمان برگزار شد که 13 نفر از کارشناسان بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.