حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درگذشت عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین محمود بیانی را به مردم غیور سیستان و خانواده این بزرگوار تسلیت می گویم و امیدوارم با فرزند شهیدش محشور شود.
وی افزود: این عالم گرانقدر زحمات زیادی برای دارالولایه سیستان کشید همچنین به عنوان عالمی مجاهد در طول هشت سال دفاع مقدس به پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل پرداخت و حتی در این راه فرزندش را نثار نظام و انقلاب کرد.
امام جمعه زابل با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین بیانی 22 سال امام جمعه این شهر بود، تصریح کرد: در طول دورانی که مسئولیت حوزه علمیه المهدی(ع) زابل بر عهده وی بود شاگردان بسیاری را برای این نظام تربیت کرد.
وی ادامه داد: چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن این عالم گرانقدر در همه حال تلاش می کرد تا گوشه ای از کار را در دست گیرد و به کار تبلیغ دین مشغول بود.
حجت الاسلام کیخا خاطر نشان کرد: به عنوان امام جمعه زابل نتیجه زحمات ائمه جمعه پیشین این شهرستان را تحویل گرفتم و امیدوارم راه این بزرگواران را به خوبی ادامه دهم.

**دغدغه مشکلات زندگی تا آخرین روزهای زندگی
فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین بیانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عالم گرانقدر دومین امام جمعه زابل بعد از انقلاب اسلامی بود که از سال 1361 تا 1383 در این سمت در راستای خدمت به مردم دارالولایه سیستان تلاش کرد.
جواد بیانی تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات مردم همیشه دغدغه اصلی حجت الاسلام و المسلمین یبانی بود.
وی ادامه داد: این عالم گرانقدر که پدر شهید محمدکاظم بیانی و 2 جانباز است معتقد بود مردم ولایت مدار سیستان سختی های بسیاری متحمل شده اند و باید برای رسیدگی به آنان بیشتر تلاش کرد.
بیانی گفت: حجت الاسلام و المسلمین بیانی قبل از انقلاب اسلامی نیز نماینده امام خمینی در مسائل شرعی و بعد از انقلاب نیز تا پایان عمر نماینده ولی فیقه در مسایل شرعیه و نماینده همه مراجع عظام در سیستان بود.
وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمود بیانی هشتاد سال از عمر گرانبهای خود را در حوزه زابل و همچنین روستاهای منطقه سیستان به تدریس و انجام امور فرهنگی گذراند تا اینکه بر اثر بیماری کلیوی و کهولت سن شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

**شاگردی امام خمینی (ره) و آیت الله خویی
مدیر حوزه علمیه دارالولایه زابل نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین بیانی از 16 سالگی مشغول تحصیل علوم حوزوی شد که تحصیلات خود را در نجف اشرف به پایان رساند و به زادگاهش در سیستان بازگشت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن کیخا ادامه داد: در طول دوران تحصیل این عالم گرانقدر از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله خویی بودند.
وی تصریح کرد: همیشه دغدغه مشکلات مردم سیستان را داشت به طوری که وقتی در آخرین روزهای زندگی مسئولان به عیادتش آمده بودند آنان را سفارش به حل مشکلات مردم می کرد.
حجت الاسلام کیخا گفت: مسئولیت بنیاد شهید شهرستان زابل نیز از دیگر فعالیت های اجرایی این عالم گرانقدر در سیستان است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمود بیانی امام جمعه اسبق زابل شب گذشته در یکی از بیمارستانهای مشهد مقدس به دلیل بیماری کلیوی و کهولت سن دار فانی را وداع کرد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.