علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارندگی ها سبب آب گرفتی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه های محلی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شد.
وی با بیان اینکه پس از ساربوک بیشترین بارندگی از ایستگاه های باران سنجی «شیبان دامن» از توابع ایرانشهر است، ادامه داد: بارش های قابل قبولی در نواحی مختلفی از خاش، زاهدان و سرباز نیز گزارش شد به طوری که در کارواندر خاش، رئیس آباد سرباز و میرآباد زاهدان به ترتیب 13، 12 و 10 میلی متر باران بارید.
ملاشاهی ادامه داد: به طور کلی در شبانه روز گذشته حداقل از 28 ایستگاه باران سنجی گزارش باران داشتیم که به لحاظ تعداد ایستگاه و ارتفاع بارش، بیشترین بارندگی ها در 10 ایستگاه باران سنجی توابع شهرستان خاش ثبت شده است.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در سطح استان فعال است و به تدریج از استان خارج می شود.
وی از شروع دو باره باد در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از امروز شدت وزش باد در شهرهای شمال استان افزایش می یابد به طوری که از صبح جمعه باد و گردوخاک باعث کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق می شود.
ملاشاهی افزود: علاوه بر این وزش باد سبب وقوع گردوخاک و اختلال در ترددهای جاده ای در بخشی از راههای ارتباطی زاهدان- زابل، زاهدان-نهبندان و زابل- نهبندان می شود.
وی خاطرنشان کرد: دمای هوای شهرهای سیستان و بلوچستان نیز که از روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته، همچنان ادامه دارد و پس از نواحی شمالی، در نواحی مرکزی و جنوبی تر استان نیز احساس می شود.
ملاشاهی تصریح کرد: کاهش دما به نحوی خواهد بود که احتمالا دمای هوای زاهدان برای نخستین بار در چند ماه اخیر تک رقمی خواهد شد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنان نواحی شرقی دریای عمان مواج است.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.