وحید پور مردان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا در عرض های جغرافیایی بالا شاهد ورود پرندگان دریایی مهاجر آبزی و کنار آبزی به زیستگاه های سواحل چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان هستیم.
وی ادامه داد: زیستگاه های متنوع موجود در سواحل سیستان و بلوچستان شامل سواحل جزر و مدی، جنگل های مانگرو، زیستگاههای دریایی، زیستگاههای کوهستانی و صخره ای، زیستگاههای بیابانی و دشتی است که برای حضور انواع پرندگان مهاجر اعم از آبزی و کنار آبزی شرایط مساعدی را فراهم ساخته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله در فصل پاییز سواحل این استان به یکی از قطب‌های پرنده‌ نگری تبدیل می ‌شود که این موضوع می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری طبیعی باشد.
پورمردان اظهار داشت: تالاب بین المللی خلیج گواتر و خورباهو به عنوان یکی از سایت های اصلی سرشماری پرندگان سیستان و بلوچستان در این موقع از سال میزبان شمار زیادی از این میهمانان زمستانی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی اش همچون ایرانی کوچک در بین آبهای داخلی(تالاب بین المللی هامون) و آبهای آزاد در جنوب(دریای عمان) محصور شده است.
این استان به دلیل کوهستانی بودن و از سویی به دلیل برخورداری از یکی از چهار قله مرتفع ایران «تفتان با 4050 متر ارتفاع» طبیعتا دارای تنوع بالای توپوگرافی است.
یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار معادل 7.9درصد (هفت و 9 دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.