به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی اشرفیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم شهر علی اکبر برای کوچکترین مسائل درمانی خود باید مسیر 20 کیلومتری شهر زابل را طی کنند که نیاز است درمانگاه شبانه روزی و داروخانه در این شهر ایجاد شود.
وی بیان کرد: مشکلات زیست محیطی، آب آشامیدنی، فقر و بیکاری و کم کاری برخی مسئولان مردم شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را مجبور به مهاجرت کرده است.
امام جمعه شهر علی اکبر ادامه داد: امروز برخی از مردم این منطقه معیشت و روزی خود را از سطل های زباله تامین می کنند و آمار طلاق و بیکاری روز به روز رو به افزایش است.
وی تاکید کرد: باید مطالبات مردمی حوزه سیستان به طور مسالمت آمیز و به دور از فضای تنش زا طرح شود تا مسئولان از حجم مشکلات سیستان آگاه شوند.
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: بارها مشکلات مردم از طریق رسانه ها، تریبون نماز جمعه و فعالان فرهنگی و سیاسی مطرح شده اما تاکنون هیچ برنامه مهمی برای برون رفت از مشکلات منطقه ارائه و چاره اندیشی نشده است.
وی از نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا تصویب منطقه آزاد سیستان را سیاسی نکنند و به دنبال اجرایی کردن آن باشند.
امام جمعه شهر علی اکبر با بیان اینکه منطقه سیستان از ظرفیت های زیادی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است گفت: تاکنون اقدام مثبتی در حوزه گردشگری منطقه سیستان انجام نشده است.
وی اظهارداشت: بارها مسئولان قول بازگشایی گذرهای مرزی و اختصاص سهمیه سوخت برای مرزنشینان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را داده اند در حالی که هیچ وقت این قول ها عملی نشده است.
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: بایستی مشخص شود که چه افرادی از مرز استفاده شخصی می کنند؛ چرا اجازه نمی دهند تا مردم از مرز استفاده کنند در حالی که اگر مرز و سهمیه سوخت به خوبی مدیریت شود بسیاری از آلام مردم کاهش پیدا می کند.
وی آسیب توفان شن در منطقه سیستان را به مراتب بدتر از زلزله توصیف کرد و گفت: زمان وقوع توفان قطعی آب و برق و خانه نشینی مردم را شاهد هستیم.
امام جمعه شهر علی اکبر گفت: فساد در برخی ادارات منطقه سیستان ریشه کرده است و باید دستگاههای نظارتی و قضایی جدی تر ورود کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست محسن عباسیان از فعالان اجتماعی و رسانه ای منطقه سیستان به عنوان مشاور رسانه ای امام جمعه شهر علی اکبر معرفی شد.
به گزارش ایرنا شهر علی اکبر از توابع شهرستان هامون با جمعیتی بیش از هفت هزار نفر در مسیر منطقه باستانی کوه خواجه و تالاب بین المللی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.