رئیس حفاظت محیط زیست چابهار از ساخت مخزن ذخیره آب و آبشخور برای حیات وحش منطقه سماچ نگور در چابهار خبر داد.

اشرفعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بدلیل خشکسالی و کمبود آب در مناطق مستعد حضور حیات وحش، دو مخزن ذخیره آب و آبشخور مصنوعی در منطقه سماچ برای حیات وحش تشنه نگور با همیاری و مساعدت دوستداران محیط زیست ساخته شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار گفت: ساخت آبشخور و مخازن ذخیره آب در مسیر تردد حیات وحش، راهی برای سیراب کردن حیوانات تشنه و روشی برای حفظ حیات وحش از تلف شدن در اثر گرما و بی‌آبی است.

حسینی افزود: منطقه سماچ با داشتن پوشش گیاهی بومی منطقه نظیر کلیر، چش، کنار، توج، پیر، گز، چگرد و انواع گونه های مرتعی و حیات وحشی نظیر کل و بز، تشی، خرگوش، گربه وحشی، کفتار، شغال، روباه و همچنین پرندگانی از قبیل تیهو، قمری، کبوتر چاهی، بلبل خرما، انواع چکاوک، زنبور خوار، کوکر، هدهد و انواع پرندگان شکاری، به مدت چندین سال است که توسط عده ای از جوانان دوستدار و علاقمند به حفظ محیط زیست نگور حفاظت و حراست می شود.

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی منطقه و قابلیت های زیست محیطی این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع شناسایی و جهت ثبت به سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد شده است. منطقه سماچ در فاصله 45 کیلومتری شهر چابهار و 15 کیلومتری  جنوب شهر نگور قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.