علیرضا جلالزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح تمامی صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان با همکاری فرمانداری ها و دهیاری ها شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
وی افزود: با شناسنامه دار شدن فعالان حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان دیگر محصولات دست ساخته این افراد به قیمت ارزان به دست دلالان نمی رسد و آنان می توانند در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی شرکت و آثار خود را به نمایش بگذارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خُلَک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی، صنایع دستی دریایی، پارچه بافی سنتی(جومه بافی)، کارت بافی(نوار بافی) تسبیح سازی، زیورآلات سنتی، خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، یزدبافی و آهنگری را از جمله رشته های صنایع دستی استان ذکر کرد.
جلالزایی از حضور صنعتگران سیستان و بلوچستان در نمایشگاه سلامت عمان خبر داد و افزود: 13 نفر از صنعتگران حوزه صنایع دستی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، شهرداری زاهدان، شیلات، اتاق بازرگانی و غیره از امروز تا پنجم مهر در این نمایشگاه حضور دارند و در قالب پنج غرفه ظرفیت های این استان را در بخش های مختلف به نمایش می گذارند.
وی معرفی ظرفیت های حوزه صنایع دستی و گردشگری، زیرساخت‌های پزشکی و بیمارستانی، مراقبت‌های پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و ظرفیت های سرمایه گذاری های مشترک را از جمله مهمترین برنامه های تیم اعزام شده به عمان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.