به گزارش ایرنا در دومین شب از هفته دفاع مقدس، شب شعر و خاطره راویان حماسه هشت سال دفاع مقدس یکشنبه شب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور شماری از هنرمندان و مسئولان فرهنگی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

**شاعران دفاع مقدس را با زبان هنر ماندگار می کنند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم گفت: امسال انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسیده و همه چیز رنگ و بوی دیگری گرفته است حتی دشمنی ها با این نظام مقدس هم به اوج خود رسیده چرا که دشمنان نگرانی های فراوانی از این موضوع دارند.
سردار کوهکن اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که در جنگ تحمیلی به یاری ما آمد ادبیات و هنر شعر گفتن در جنگ بود آن هم در قالب اشعاری که حماسه آفرینی ها را به تصویر می کشید و روحیه شهادت طلبی را افزایش می داد.
وی با بیان اینکه هنوز هم هنر شعر دارای قدرت تاثیرگذاری بالایی است، ادامه داد: هشت سال رشادت های رزمندگان دفاع مقدس از طریق شعر به عنوان زبان هنر ماندگار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: شاعر حماسه سرای دینی با هر شعری که می گوید تیری به قلب دشمن می زند و امروز در فضای مجازی به حمایت و پشتیبانی این شاعران در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی نیازمندیم.
به گزارش ایرنا در این مراسم پنج شاعر سیستان و بلوچستانی آثار خود را با موضوع دفاع مقدس قرائت کردند.
همچنین 2 جانباز سیستان و بلوچستانی در جنگ تحمیلی با خاطره گویی، به روایت بخشی از وقایع دفاع مقدس پرداختند.
رونمایی از اثر ویژه خواننده سیستان و بلوچستانی محسن ذوالفقاری با عنوان 'خویش دریا' به گویش سیستانی به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه ویژه این شب شعر بود.
در پایان این مراسم نیز از شاعران و راویان دفاع مقدس سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.