دکتر محمد بخشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دارو نخستین اختراع ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که از ترکیب 2 داروی شناخته شده آتورواستاتین و ملاتونین به دست آمده است.
وی افزود: تاثیر درمانی این ترکیب داروئی جدید در درمان بیماری هایی که به نوعی با برهم خوردن تعادل رادیکال های آزاد ارتباط دارند اثبات شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفتد: این اختلالات که به طور عمده تحت عنوان اختلالات استرس اکسیداتیو دسته بندی می شوند منجر به آسیب پایدار به سلولهای مختلف مغزی و غیر مغزی می شود.
وی ادامه داد: این اختراع که به همت اعضای هیات علمی و محققان مرکز رشد دانشگاه در سامانه مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده قرار است پس از رایزنی با کارخانجات تولید دارو در کشور به چرخه دارویی اضافه شود.
بخشانی با اشاره به فعالیت گسترده مرکز رشد فن آوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حمایت از طرح های فن آورانه و اقداماتی که به تجاری سازی دانش تئوریک منجر می شود، گفت: تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه که دارای ایده قابل ارائه هستند می توانند به واحد ثبت اختراعات مرکز رشد دانشگاه مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.