به گزارش ایرنا، عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر سیستان و بلوچستان برگزار شد تا بار دیگر مردم این استان ارادت خود را به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) ثابت کنند.
امروز ماتم به اوج خود رسید نه فقط آدمیان که ملائک نیز امروز بر مظلومیت حسین (ع) و اهل بیت و یارانش ناله سر می دهند.
امروز آسمانِ دل همه عاشقان ابریست زیرا زمین و عرش خدا سوگوار جنایتی است که شقی ترین انسان های تاریخ بر خاندان رسول خدا(ص) روا داشتند و حدیث پیامبر اکرم (ص) گویای ماندگاری این واقعه در قلب و ذهن مومنان عالم است وقتی که فرمودند«از شهادت حسین (ع) داغی در دل اهل ایمان است که هرگز سردی نگیرد».
امروز این حدیث در کوچه ها و خیابان های زاهدان تجلی یافت و سند آن گرمی اشکی بود که روی گونه های عاشقان جاری شد.
عزادران حسینی (ع) داغی همیشگی در دل دارند که امروز مقتل را برای باریدن بهانه می کنند؛ داغ حسین (ع) آتشی است که هیچگاه سرد نمی شود اما دل عاشقانش را گلستان می کند چرا که امام صادق (ع) دعا کرد برای دیدگانی که اشک هایش در راه ترحم و محبت اهل بیت (ع) جاری شود و دل هایی به خاطر این خاندان نالان گشته و سوخته است.
مردم سیستان و بلوچستان همچون سراسر ایران اسلامی امروز کربلایی شدند و بار دیگر عشق و ارادت خود نسبت به خاندان پیامبر(ص) را به نمایش گذاشتند.
در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان خیل عظیم دسته ها و هیئات مذهبی از خیابان های مختلف این شهر به سوی میدان امام حسین (ع) روانه شدند تا یکبار دیگر در جوار گلزار شهدا به احترام مظلومیت سیدالشهدا با امام زمان خود تجدید بیعت کنند.
پس از عزاداری باشکوه، میدان امام حسین (ع) زاهدان امروز به صف های تنگاتنگ وحدت در نماز ظهر عاشورا مزین شد نمازی که روزی به امامت حسین بن علی (ع) و جماعت یاران معدودش در دشت کربلا اقامه شد و امروز پس از گذشت بیش از 1400 سال در ظهر عاشورا در نقاط مختلف ایران اسلامی با خیل عظیم عاشقان آن حضرت برپا می شود.
علاوه بر زاهدان در تمامی شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان نیز عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش پس از 10 روز به اوج خود رسیده و هر کس با هر چه در توان دارد، زمینه عزاداری را فراهم کرده است.

**دسته روی 833 هیات مذهبی عزادار
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 833 هیات مذهبی متشکل از عاشقان اهل بیت (ع) همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابانها، معابر شهرها و روستاهای این استان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) شرکت داشتند که از این تعداد 181 هیات در زاهدان عزاداری کردند.
حجت الاسلام عیسی بزمانی به مشارکت های مردمی در برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: فقط در زاهدان حدود 100 ایستگاه صلواتی در طول دسته روی هیات های مذهبی از عزاداران و عموم مردم پذیرایی کردند.
وی ادامه داد: برای آرامش خاطر بانوان در مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا تجمع بزرگ بانوان عاشورایی در حسینیه رضوی زاهدان برگزار شد که مانند سال های گذشته مورد استقبال باشکوه بانوان زاهدانی قرار گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است، تصریح کرد: عزاداری های دهه اول محرم امروز در برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا به اوج خود رسید.
وی خاطر نشان کرد: مراسم محوری شام غریبان کربلا نیز امشب در جوار آستان شهدای گمنام زاهدان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا امروز /پنجشنبه/ عاشورای سال 1440 هجری قمری سالگرد شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا توسط ایادی یزید است. در این روز که به فجیع ترین حادثه تاریخ لقب گرفته است امام حسین (ع) و 72 یار با وفای آن حضرت در یک نیمروز توسط 30 هزار نفر لشگر گردآمده توسط عمربن سعد به شهادت رسیدند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.