سرهنگ یداله ستوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تلفات انسانی نتیجه 112 مورد تصادف در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.
وی توجه نداشتن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، انحراف و تجاوز به چپ و سرعت زیاد را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تصادفات جاده ای این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ ستوده بیشترین تصادف این مدت را با 50 درصد به برخورد 2 وسیله نقلیه با یکدیگر و 35 درصد واژگونی ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع وجود راههای دو طرفه، قوس و پیچ های فراوان در کنار سرعت زیاد، رعایت نکردن قانون و قاچاق سوخت، انسان و کالا از مهمترین علل افزایش تصادفات در حوزه جنوب این استان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین و پهناورترین استان کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید به طوری که با دارا بودن 11.5 درصد گستره کشور تنها افزون بر 273 کیلومتر بزرگراه دارد.
این استان همچنین به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.